Strona 1 z 1

Witam pierwsza corvetta

: 02 sie 2019, 13:29
autor: Kloszard
Witam zastanawiam się nad swoją pierwszą corvette od zawsze marzyłem o tym Aucie i zamierzam spełnić marzenie.
Pytanie przy zakupie auta na co zwrócić uwagę?
który model polecacie.
Jak wygląda sprawa rozrządu itp serwisowania (większość rzeczy wymieniam sam)
Modele które mnie interesują to tylko i wyłącznie w manualu
C4 lub C6 z tego jeżeli C6 to wersja ZR...
Jeszcze myślałem nad C3 z tą piękną ściętą pod skosem dupką.

Jeżeli chodzi o moc auta to nie problem, na codzień prowadze owszem Adui S4 które ma napęd na 4 kółka 420K/600NM
Ale Corvetta to jest moje marzenie. Proszę o informacje

Re: Witam pierwsza corvetta

: 02 sie 2019, 16:16
autor: Lopez
Pytanie przy zakupie auta na co zwrócić uwagę? - Na to co w każdym innym aucie. Czy silnik suchy, skrzynia pracuje dobrze, stan uszczelek (drogie i problematyczne).
Jak wygląda sprawa rozrządu itp serwisowania (większość rzeczy wymieniam sam) - Jest łańcuch. Ale jeśli pytasz o tak podstawowe rzeczy to raczej nie serwisuj sam.
C4 kosztuje 30 koła a C6 ZR1 300k. Różnica między nimi jest... dosyć znaczna.
420 KM w czterobucie w audi vs 650 KM na tylnej osi to jednak też pewna różnica.
Podsumowując, przemyśl to jeszcze...

Re: Witam pierwsza corvetta

: 02 sie 2019, 18:27
autor: Wojtek69
Się uśmiałem !

Re: Witam pierwsza corvetta

: 02 sie 2019, 20:22
autor: Drzymek
C6ZR1 to jedno z najostrzejszych aut na świecie i jak na swoje lata mega drogich. Około 300tys zł i w Polsce zapomnij, w Europie kilka sztuk.

Może się przejęzyczyłeś i miałeś na myśli C4ZR1 - to koszt dobrej C6.

Jak kolega napisał, 420koni (choć w Audi to zazwyczaj sporo mniej niż podaje producent) w ciężkim sedanie z quattro ni jak się nie ma do surowej tylnonapędowej mocnej Corvetty. Powiem więcej, to nawet trochę działa na Twoją niekorzyść, bo jesteś przyzwyczajony do wciskania gazu do dechy i nic Cię nie zaskoczy. W 400konnej Vette to przy 100km/h zdarza się kontrować jak przesadzasz z gazem. Uważam, że aby szybko jeździć C6z06 to już trzeba być na prawdę dobrym w te klocki a co dopiero ZR1

Re: Witam pierwsza corvetta

: 03 sie 2019, 08:12
autor: C3_wawa
Jak kolega wyżej napisał. Jazda audi a corvette to zupełnie inne doznania.
Twoje zdziwienie może być ogromne. Uwierz że nawet w C3 można zmówić całą litanie i sto pacierzy w kilka sekund jak za mocno wciśniesz gaz i auto zaczyna jechać jak chce. W deszczu jest ciężko ruszyć z pod świateł bo koła buksują nawet jak lekko dodasz gazu. C6zr1 to dzikus jakich mało i z szybką jazdą na drogach to bym naprawdę uważał. Napęd na 4 i systemy kontroli w AUDI przyzwyczajają do lenistwa. Jazda Corvette uczy pokory - wiem, bo sam doświadczyłem.

Re: Witam pierwsza corvetta

: 03 sie 2019, 11:37
autor: artas270
Cześć.
Limuzyna z potężnym silnikiem a Corvette to dwie szkoły prowadzenia auta.Też wcześniej jeździłem różnymi V8 w sedanach i wydawać się mogło że się z autem świetnie dogadujemy.Przesiadając się do Corvetty trzeba być bardziej czujnym.Auto jest bardziej wymagające chyba że mój egzemplarz po prostu mnie nie lubi;)Ale czytając opinie poprzedników sądze że do Corvetty trzeba mieć troszkę wiecej umiejętności w prowadzeniu auta :) Pozdrawienia :)

Re: Witam pierwsza corvetta

: 03 sie 2019, 20:49
autor: Kloszard
Panowie mam audi s4b5 sedan z 1997r jedyne co ja mam To ABS, oryginalne bylo 265koni teraz jest 420. Jezdzic jezdzilem corvetta C5, a co do C6 pomylili mi sie z Z06 moj błąd jestem nowy. Jak dla mnie świetnie sie prowadzila, duzo lepiej niz BMW M5 E39, to ze lubi zakręcić laczkiem to norma, nie jest to pierwsze auto z tylnim napędem jakim jeździłem. Narazie tylko odradzacie 😅 ale rozumiem, zycie ma sie jedno. C3 slyszalem ze prowadzi sie tragicznie C6 nie jezdzilem, tylko C5 czyli twierdzicie ze mam szukac C4 ?

Re: Witam pierwsza corvetta

: 04 sie 2019, 09:22
autor: Lopez
Przede wszystkim określ swój budżet na ten samochód, bo rozstrzał cenowy między C4 a C6Z jest znaczny.

Re: Witam pierwsza corvetta

: 04 sie 2019, 09:53
autor: Kloszard
Budżet jaki dysponuje na chwile obecna to 120tys zl, wiem jaki jest rostrzał, cenowy bo patrzyłem te auta. I jak wyglada sprawa hamulców w Amerykańskich wozach, bo w Audi zostawia wiele do zyczenia... i bez.modyfikacji ukladu hamulcowego sie nie obyło.

Re: Witam pierwsza corvetta

: 04 sie 2019, 10:15
autor: C3_wawa
tu nie chodzi tylko o hamulce. Cała moc idzie na tył, a dodatkowo tam są duże momenty obrotowe więc trzeba ostrożnie z gazem szczególnie na zakrętach.

Re: Witam pierwsza corvetta

: 04 sie 2019, 11:08
autor: Kloszard
Wiadomo ze od razu nie bede nie wiadomo co robic. Ostrożne z gazem trzeba i w napedzie4x4 szczególnie ze przy biturbo mam max moment obrotowy przy 2600 obrotow. Czyli podsumowując, corevtta jest zadziorna, i trzeba uważać bardziej. Rozumiem. Dziękuję za info, z zachwytem zabieram się na szukanie corvetty jak kupię pochwalę sie

Re: Witam pierwsza corvetta

: 04 sie 2019, 11:14
autor: Lopez
Mając 120k albo super wypasiona C5 Z06 albo ładna C6 z LS3, na C6Z trochę mało. C4 jest na dzisiejsze czasy już mocno archaiczna, chyba że akurat lubi się takie klimaty.

Re: Witam pierwsza corvetta

: 04 sie 2019, 12:40
autor: stilo5
Budzet powienien wystarczyc na C4 ZR1 - silnik LT5 wiec jest ok. 400 koni... hamulce wzmocnione w stosunku do serii.
W latach 90- tych mialo konkurowac osiagami z Porsche 911 turbo.

Re: Witam pierwsza corvetta

: 06 sie 2019, 00:01
autor: Patryk
Kupuj c6 ls3 ! Jest moc , dach targa i w miarę świeży środek. Będziesz zadowolony.

Re: Witam pierwsza corvetta

: 06 sie 2019, 00:04
autor: LS3
Dokładnie, nie kupisz za tyle Z06. Ale C6 LS3 manual to super zabawka.