Witam
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 maja 2015, 10:35
- Auto:: 3xBMW 850i , 2x Z4 ,Z3 , M3 E36, 635CSI
- Lokalizacja: Wrocław
Witam
Witam
Na forum jestem od czterech lat , czasem coś czytam czasem obserwuje. Głownie jestem fanem BMW i mamy ich kilka w rodzinie. Z Vettami miałem do czynienia poprzez kolegę którego parę lat temu namówiłem na C6 , teraz ma już drugą C6. Mi od zawsze po głownie chodzi C3 , nadchodzi ta chwila kiedy już poważnie myślę o zakupie . I tu moje pytanie wizualne najbardziej podoba mi się ta z ostatnich lat produkcji 81 82, ale wiem nie mam pojęcia czy wybrać wersje z wtryskiem czy gaźnikiem , manual czy automat? Nie ukrywam że autem w sezonie chce więcej jeździć niż na nie patrzeć.
Na forum jestem od czterech lat , czasem coś czytam czasem obserwuje. Głownie jestem fanem BMW i mamy ich kilka w rodzinie. Z Vettami miałem do czynienia poprzez kolegę którego parę lat temu namówiłem na C6 , teraz ma już drugą C6. Mi od zawsze po głownie chodzi C3 , nadchodzi ta chwila kiedy już poważnie myślę o zakupie . I tu moje pytanie wizualne najbardziej podoba mi się ta z ostatnich lat produkcji 81 82, ale wiem nie mam pojęcia czy wybrać wersje z wtryskiem czy gaźnikiem , manual czy automat? Nie ukrywam że autem w sezonie chce więcej jeździć niż na nie patrzeć.
- aro
- Posty: 1744
- Rejestracja: 08 lis 2011, 19:01
- Auto:: Vette '79
- Lokalizacja: Ujazdów
- Kontakt:
Re: Witam
cześć
jak chcesz dużo jeździć bez sportu/torów to zdecydowanie automat. w C3 to brałbym gaźnik, bo wtrysk to był CFI w 82 i jest uznawany za słabe rozwiązanie.
Jak chcesz zostawiać serię to najlepszym wyborem byłoby L-82 wychodzące w 1980 r.
jak chcesz dużo jeździć bez sportu/torów to zdecydowanie automat. w C3 to brałbym gaźnik, bo wtrysk to był CFI w 82 i jest uznawany za słabe rozwiązanie.
Jak chcesz zostawiać serię to najlepszym wyborem byłoby L-82 wychodzące w 1980 r.
The tendency is to push it as far as you can.
Vetta '79, cammed C4 LT1, anthracite wrapped, C5 front brakes.
C3 for sale
--> KLIK!!!
Vetta '79, cammed C4 LT1, anthracite wrapped, C5 front brakes.
C3 for sale

-
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 maja 2015, 10:35
- Auto:: 3xBMW 850i , 2x Z4 ,Z3 , M3 E36, 635CSI
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Witam
Chce auto do jazdy na co dzień. Umówmy się do sportu to ona się nie nadaje wcale. Co jest nie tak z tym wtryskiem ? Kształt nadwozia 81 i 82 najbardziej mi leży. Czy te ostatnie roczniki miały wspomaganie kierownicy wszystkie czy była to opcja ?
- C3_wawa
- Posty: 321
- Rejestracja: 18 wrz 2016, 22:50
- Auto:: C3 1976
Re: Witam
c3 do jazdy na codzien nie bardzo się nadaje. prowadzi się trochę jak traktor. Brak hamulcy robi też swoje. Moja dopiero po wymianie całego zawieszenia, modyfikacji układu kierowniczego i hamulcowego jakoś się prowadzi choć nie jest to coś co na co dzień da się strawić. Chłopaki mają rację z tym wtryskiem - też słyszałem że to nie najlepiej działa. Na codzień to c5 trzeba brać. Spalanie normalniejsze i zupełnie inne prowadzenie auta.
- WASyL
- Mechanik/Admin
- Posty: 2501
- Rejestracja: 08 lis 2011, 19:34
- Auto:: bmw
- Lokalizacja: Usa
- Kontakt:
Re: Witam
Chyba coś nie tak masz z tą swoją, seryjne hamulce 4 tarcze i zaciski 4 tłoczkowe to więcej niż potrzeba na tak lekki samochód. Seryjny sprawny zawias także wystarcza, to samo układ kierowniczy. Zazwyczaj ludziom samochody się nie prowadzą i nie hamują z winy opon, bo co z tego że ładne jak często bierznik mało wydajny, opona balon i często stara to co by się nie zrobiło będzie słabo. Z Wawy chyba jesteś to wpadnij do mnie na warsztat, przewiozę cię C3 Aro zobaczysz jaka jest różnica między Twoją a głównie opony będą wyróżnikiem. C3 jak nie cieknie to bardzo dobry wóz na Daily.C3_wawa pisze:c3 do jazdy na codzien nie bardzo się nadaje. prowadzi się trochę jak traktor. Brak hamulcy robi też swoje. Moja dopiero po wymianie całego zawieszenia, modyfikacji układu kierowniczego i hamulcowego jakoś się prowadzi choć nie jest to coś co na co dzień da się strawić. Chłopaki mają rację z tym wtryskiem - też słyszałem że to nie najlepiej działa. Na codzień to c5 trzeba brać. Spalanie normalniejsze i zupełnie inne prowadzenie auta.
Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 maja 2015, 10:35
- Auto:: 3xBMW 850i , 2x Z4 ,Z3 , M3 E36, 635CSI
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Witam
Nie nie C5 odpada, wygląda według mojej opinie najbardziej Japońsko ze wszystkich generacji. Tylko C3 i tylko ta po 80 roku.
Myślę o tej , oczywiście do remontu
https://www.otomoto.pl/oferta/chevrolet ... 43dbe8816f
Ale boje się kupić auto nie widząc go na żywo, płacąc zadatki itd
Myślę o tej , oczywiście do remontu
https://www.otomoto.pl/oferta/chevrolet ... 43dbe8816f
Ale boje się kupić auto nie widząc go na żywo, płacąc zadatki itd
- C3_wawa
- Posty: 321
- Rejestracja: 18 wrz 2016, 22:50
- Auto:: C3 1976
Re: Witam
Zaciski i tarcze faktycznie seryjnie są ok ( w mojej zostały). Ale serwo i pompa to niestety nie jest już wydajny zestaw. U mnie jest wymienione. Mam też założony zestaw ze wspomaganiem taki kit jak w stanach sprzedają. Wymieniłem ten zestaw który ma tłok jako popychacz sterowany przez rozdzielacz.WASyL pisze: ↑13 mar 2019, 23:32Chyba coś nie tak masz z tą swoją, seryjne hamulce 4 tarcze i zaciski 4 tłoczkowe to więcej niż potrzeba na tak lekki samochód. Seryjny sprawny zawias także wystarcza, to samo układ kierowniczy. Zazwyczaj ludziom samochody się nie prowadzą i nie hamują z winy opon, bo co z tego że ładne jak często bierznik mało wydajny, opona balon i często stara to co by się nie zrobiło będzie słabo. Z Wawy chyba jesteś to wpadnij do mnie na warsztat, przewiozę cię C3 Aro zobaczysz jaka jest różnica między Twoją a głównie opony będą wyróżnikiem. C3 jak nie cieknie to bardzo dobry wóz na Daily.C3_wawa pisze:c3 do jazdy na codzien nie bardzo się nadaje. prowadzi się trochę jak traktor. Brak hamulcy robi też swoje. Moja dopiero po wymianie całego zawieszenia, modyfikacji układu kierowniczego i hamulcowego jakoś się prowadzi choć nie jest to coś co na co dzień da się strawić. Chłopaki mają rację z tym wtryskiem - też słyszałem że to nie najlepiej działa. Na codzień to c5 trzeba brać. Spalanie normalniejsze i zupełnie inne prowadzenie auta.
Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
Mam też zawieszenie z przodu i tyłu węglowe resory i amorki sportowe. Zupełnie inaczej to jeździ niż na seryjnych. Ale z chęcią podjadę któregoś dnia . Daj mi adres na priva.
Oczywiście masz rację co do opon to bardzo ważna sprawa ja mam cooper-y są całkiem przyzwoite ale to nie są opony o najlepszej przyczepności - niemniej jednak nie znalazłem nic ładnego do mojego auta w tym rozmiarze. A kobieta musi jakoś wyglądać

- C3_wawa
- Posty: 321
- Rejestracja: 18 wrz 2016, 22:50
- Auto:: C3 1976
Re: Witam
Nie wiem co nazywasz remontem, ale jak chcesz zrobić to co Ja, czyli rozebrać auto do najmniejszej śrubki to zastanów się 5 razy czy masz na to czas i fundusze, bo dolary teraz koło 4 zł kosztują. Jak ja swoją remontowałem to był po 2 do 2,2 . Weź ze sobą na oględziny kogoś zaznajomionego z tematem.remotec pisze: ↑14 mar 2019, 17:49Nie nie C5 odpada, wygląda według mojej opinie najbardziej Japońsko ze wszystkich generacji. Tylko C3 i tylko ta po 80 roku.
Myślę o tej , oczywiście do remontu
https://www.otomoto.pl/oferta/chevrolet ... 43dbe8816f
Ale boje się kupić auto nie widząc go na żywo, płacąc zadatki itd
Generalnie to trzeba sprawdzić ramę, klatkę , podszybie, ramę szyby przedniej mocowania zderzaków, reflektorów, zawieszenie, silniki i skrzynie raczej mają nie do zajechania przeważnie ale to zależy jak kto eksploatował i od tego ile stała.
Szczerze to dopiero jak ją zaczniesz rozbierać to będą wychodziły różne kwiatki.
- C3_wawa
- Posty: 321
- Rejestracja: 18 wrz 2016, 22:50
- Auto:: C3 1976
Re: Witam
C3_wawa pisze: ↑16 mar 2019, 13:43Nie wiem co nazywasz remontem, ale jak chcesz zrobić to co Ja, czyli rozebrać auto do najmniejszej śrubki to zastanów się 5 razy czy masz na to czas i fundusze, bo dolary teraz koło 4 zł kosztują. Jak ja swoją remontowałem to był po 2 do 2,2 . Weź ze sobą na oględziny kogoś zaznajomionego z tematem.remotec pisze: ↑14 mar 2019, 17:49Nie nie C5 odpada, wygląda według mojej opinie najbardziej Japońsko ze wszystkich generacji. Tylko C3 i tylko ta po 80 roku.
Myślę o tej , oczywiście do remontu
https://www.otomoto.pl/oferta/chevrolet ... 43dbe8816f
Ale boje się kupić auto nie widząc go na żywo, płacąc zadatki itd
Generalnie to trzeba sprawdzić ramę, klatkę , podszybie, ramę szyby przedniej mocowania zderzaków, reflektorów, zawieszenie, silniki i skrzynie raczej mają nie do zajechania przeważnie ale to zależy jak kto eksploatował i od tego ile stała.
Szczerze to dopiero jak ją zaczniesz rozbierać to będą wychodziły różne kwiatki.
Warto zbiornik zobaczyć czy nie koroduje.
To jest ogólnie proste auto ale części niestety mało w PL dostępne.
- WASyL
- Mechanik/Admin
- Posty: 2501
- Rejestracja: 08 lis 2011, 19:34
- Auto:: bmw
- Lokalizacja: Usa
- Kontakt:
Re: Witam
Chester & Wasyl Garage ul. Konarowa 18 Warszawa. Fakt ja też lubię ładne kobiety ale czasem przymknę oko na lekko krzywe nogi jeśli będzie lepiej się prowadzićC3_wawa pisze:Zaciski i tarcze faktycznie seryjnie są ok ( w mojej zostały). Ale serwo i pompa to niestety nie jest już wydajny zestaw. U mnie jest wymienione. Mam też założony zestaw ze wspomaganiem taki kit jak w stanach sprzedają. Wymieniłem ten zestaw który ma tłok jako popychacz sterowany przez rozdzielacz.WASyL pisze: ↑13 mar 2019, 23:32Chyba coś nie tak masz z tą swoją, seryjne hamulce 4 tarcze i zaciski 4 tłoczkowe to więcej niż potrzeba na tak lekki samochód. Seryjny sprawny zawias także wystarcza, to samo układ kierowniczy. Zazwyczaj ludziom samochody się nie prowadzą i nie hamują z winy opon, bo co z tego że ładne jak często bierznik mało wydajny, opona balon i często stara to co by się nie zrobiło będzie słabo. Z Wawy chyba jesteś to wpadnij do mnie na warsztat, przewiozę cię C3 Aro zobaczysz jaka jest różnica między Twoją a głównie opony będą wyróżnikiem. C3 jak nie cieknie to bardzo dobry wóz na Daily.C3_wawa pisze:c3 do jazdy na codzien nie bardzo się nadaje. prowadzi się trochę jak traktor. Brak hamulcy robi też swoje. Moja dopiero po wymianie całego zawieszenia, modyfikacji układu kierowniczego i hamulcowego jakoś się prowadzi choć nie jest to coś co na co dzień da się strawić. Chłopaki mają rację z tym wtryskiem - też słyszałem że to nie najlepiej działa. Na codzień to c5 trzeba brać. Spalanie normalniejsze i zupełnie inne prowadzenie auta.
Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
Mam też zawieszenie z przodu i tyłu węglowe resory i amorki sportowe. Zupełnie inaczej to jeździ niż na seryjnych. Ale z chęcią podjadę któregoś dnia . Daj mi adres na priva.
Oczywiście masz rację co do opon to bardzo ważna sprawa ja mam cooper-y są całkiem przyzwoite ale to nie są opony o najlepszej przyczepności - niemniej jednak nie znalazłem nic ładnego do mojego auta w tym rozmiarze. A kobieta musi jakoś wyglądać


Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 maja 2015, 10:35
- Auto:: 3xBMW 850i , 2x Z4 ,Z3 , M3 E36, 635CSI
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Witam
Witam ponownie.
Długo to trwało bo w międzyczasie kupiłem kolejne BMW , ale dziś w ramach swojego mikołajkowego prezentu zadatkowałem C3 z 82r z wtryskiem CFI . Przyjedzie do mnie za parę dni. Auto zdrowe z Miami , wymaga prac mechanicznych i poprawy wnętrza . I tutaj jako zielony w temacie C3 mam parę pytań :
-jaki tam wlać olej i jakie świece zapłonowe ?
-do zrobienie jest zawieszenie, co sądzicie o zestawie gum i tulei które są oferowane na allegro ? słyszałem opinie że poliuretan jest zbyt twardy i źle odbija się na kondycji reszty elementów podczas eksploatacji
-amortyzatory zakładam że są do wymiany, w każdym BMW mam Bilsteiny B6 czy do Vetty to dobry wybór ?
-uszczelki drzwi i T-top również z allegro są warte uwagi ? i czy gdy dach jest szklany są inne niż te z dachem z tworzywa?
-do ogarnięcia jest wnętrze , fotele deska i boczki to nie problem, ale dywan jest do wyrzucenia, na allegro są w różnych kolorach nowe, jest to warte uwagi czy jakościowo kaszana ?
Długo to trwało bo w międzyczasie kupiłem kolejne BMW , ale dziś w ramach swojego mikołajkowego prezentu zadatkowałem C3 z 82r z wtryskiem CFI . Przyjedzie do mnie za parę dni. Auto zdrowe z Miami , wymaga prac mechanicznych i poprawy wnętrza . I tutaj jako zielony w temacie C3 mam parę pytań :
-jaki tam wlać olej i jakie świece zapłonowe ?
-do zrobienie jest zawieszenie, co sądzicie o zestawie gum i tulei które są oferowane na allegro ? słyszałem opinie że poliuretan jest zbyt twardy i źle odbija się na kondycji reszty elementów podczas eksploatacji
-amortyzatory zakładam że są do wymiany, w każdym BMW mam Bilsteiny B6 czy do Vetty to dobry wybór ?
-uszczelki drzwi i T-top również z allegro są warte uwagi ? i czy gdy dach jest szklany są inne niż te z dachem z tworzywa?
-do ogarnięcia jest wnętrze , fotele deska i boczki to nie problem, ale dywan jest do wyrzucenia, na allegro są w różnych kolorach nowe, jest to warte uwagi czy jakościowo kaszana ?