Witam

Tutaj się witamy :)
ODPOWIEDZ
remotec
Posty: 13
Rejestracja: 24 maja 2015, 10:35
Auto:: 3xBMW 850i , 2x Z4 ,Z3 , M3 E36, 635CSI
Lokalizacja: Wrocław

Witam

Post autor: remotec » 12 mar 2019, 18:58

Witam
Na forum jestem od czterech lat , czasem coś czytam czasem obserwuje. Głownie jestem fanem BMW i mamy ich kilka w rodzinie. Z Vettami miałem do czynienia poprzez kolegę którego parę lat temu namówiłem na C6 , teraz ma już drugą C6. Mi od zawsze po głownie chodzi C3 , nadchodzi ta chwila kiedy już poważnie myślę o zakupie . I tu moje pytanie wizualne najbardziej podoba mi się ta z ostatnich lat produkcji 81 82, ale wiem nie mam pojęcia czy wybrać wersje z wtryskiem czy gaźnikiem , manual czy automat? Nie ukrywam że autem w sezonie chce więcej jeździć niż na nie patrzeć.

Awatar użytkownika
aro
Posty: 1744
Rejestracja: 08 lis 2011, 19:01
Auto:: Vette '79
Lokalizacja: Ujazdów
Kontakt:

Re: Witam

Post autor: aro » 13 mar 2019, 07:22

cześć
jak chcesz dużo jeździć bez sportu/torów to zdecydowanie automat. w C3 to brałbym gaźnik, bo wtrysk to był CFI w 82 i jest uznawany za słabe rozwiązanie.
Jak chcesz zostawiać serię to najlepszym wyborem byłoby L-82 wychodzące w 1980 r.
The tendency is to push it as far as you can.
Vetta '79, cammed C4 LT1, anthracite wrapped, C5 front brakes.
C3 for sale :( --> KLIK!!!

remotec
Posty: 13
Rejestracja: 24 maja 2015, 10:35
Auto:: 3xBMW 850i , 2x Z4 ,Z3 , M3 E36, 635CSI
Lokalizacja: Wrocław

Re: Witam

Post autor: remotec » 13 mar 2019, 13:58

Chce auto do jazdy na co dzień. Umówmy się do sportu to ona się nie nadaje wcale. Co jest nie tak z tym wtryskiem ? Kształt nadwozia 81 i 82 najbardziej mi leży. Czy te ostatnie roczniki miały wspomaganie kierownicy wszystkie czy była to opcja ?

Awatar użytkownika
C3_wawa
Posty: 321
Rejestracja: 18 wrz 2016, 22:50
Auto:: C3 1976

Re: Witam

Post autor: C3_wawa » 13 mar 2019, 20:50

c3 do jazdy na codzien nie bardzo się nadaje. prowadzi się trochę jak traktor. Brak hamulcy robi też swoje. Moja dopiero po wymianie całego zawieszenia, modyfikacji układu kierowniczego i hamulcowego jakoś się prowadzi choć nie jest to coś co na co dzień da się strawić. Chłopaki mają rację z tym wtryskiem - też słyszałem że to nie najlepiej działa. Na codzień to c5 trzeba brać. Spalanie normalniejsze i zupełnie inne prowadzenie auta.

Awatar użytkownika
WASyL
Mechanik/Admin
Posty: 2501
Rejestracja: 08 lis 2011, 19:34
Auto:: bmw
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Re: Witam

Post autor: WASyL » 13 mar 2019, 23:32

C3_wawa pisze:c3 do jazdy na codzien nie bardzo się nadaje. prowadzi się trochę jak traktor. Brak hamulcy robi też swoje. Moja dopiero po wymianie całego zawieszenia, modyfikacji układu kierowniczego i hamulcowego jakoś się prowadzi choć nie jest to coś co na co dzień da się strawić. Chłopaki mają rację z tym wtryskiem - też słyszałem że to nie najlepiej działa. Na codzień to c5 trzeba brać. Spalanie normalniejsze i zupełnie inne prowadzenie auta.
Chyba coś nie tak masz z tą swoją, seryjne hamulce 4 tarcze i zaciski 4 tłoczkowe to więcej niż potrzeba na tak lekki samochód. Seryjny sprawny zawias także wystarcza, to samo układ kierowniczy. Zazwyczaj ludziom samochody się nie prowadzą i nie hamują z winy opon, bo co z tego że ładne jak często bierznik mało wydajny, opona balon i często stara to co by się nie zrobiło będzie słabo. Z Wawy chyba jesteś to wpadnij do mnie na warsztat, przewiozę cię C3 Aro zobaczysz jaka jest różnica między Twoją a głównie opony będą wyróżnikiem. C3 jak nie cieknie to bardzo dobry wóz na Daily.

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka


remotec
Posty: 13
Rejestracja: 24 maja 2015, 10:35
Auto:: 3xBMW 850i , 2x Z4 ,Z3 , M3 E36, 635CSI
Lokalizacja: Wrocław

Re: Witam

Post autor: remotec » 14 mar 2019, 17:49

Nie nie C5 odpada, wygląda według mojej opinie najbardziej Japońsko ze wszystkich generacji. Tylko C3 i tylko ta po 80 roku.
Myślę o tej , oczywiście do remontu

https://www.otomoto.pl/oferta/chevrolet ... 43dbe8816f

Ale boje się kupić auto nie widząc go na żywo, płacąc zadatki itd

Awatar użytkownika
C3_wawa
Posty: 321
Rejestracja: 18 wrz 2016, 22:50
Auto:: C3 1976

Re: Witam

Post autor: C3_wawa » 16 mar 2019, 13:36

WASyL pisze:
13 mar 2019, 23:32
C3_wawa pisze:c3 do jazdy na codzien nie bardzo się nadaje. prowadzi się trochę jak traktor. Brak hamulcy robi też swoje. Moja dopiero po wymianie całego zawieszenia, modyfikacji układu kierowniczego i hamulcowego jakoś się prowadzi choć nie jest to coś co na co dzień da się strawić. Chłopaki mają rację z tym wtryskiem - też słyszałem że to nie najlepiej działa. Na codzień to c5 trzeba brać. Spalanie normalniejsze i zupełnie inne prowadzenie auta.
Chyba coś nie tak masz z tą swoją, seryjne hamulce 4 tarcze i zaciski 4 tłoczkowe to więcej niż potrzeba na tak lekki samochód. Seryjny sprawny zawias także wystarcza, to samo układ kierowniczy. Zazwyczaj ludziom samochody się nie prowadzą i nie hamują z winy opon, bo co z tego że ładne jak często bierznik mało wydajny, opona balon i często stara to co by się nie zrobiło będzie słabo. Z Wawy chyba jesteś to wpadnij do mnie na warsztat, przewiozę cię C3 Aro zobaczysz jaka jest różnica między Twoją a głównie opony będą wyróżnikiem. C3 jak nie cieknie to bardzo dobry wóz na Daily.

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
Zaciski i tarcze faktycznie seryjnie są ok ( w mojej zostały). Ale serwo i pompa to niestety nie jest już wydajny zestaw. U mnie jest wymienione. Mam też założony zestaw ze wspomaganiem taki kit jak w stanach sprzedają. Wymieniłem ten zestaw który ma tłok jako popychacz sterowany przez rozdzielacz.
Mam też zawieszenie z przodu i tyłu węglowe resory i amorki sportowe. Zupełnie inaczej to jeździ niż na seryjnych. Ale z chęcią podjadę któregoś dnia . Daj mi adres na priva.
Oczywiście masz rację co do opon to bardzo ważna sprawa ja mam cooper-y są całkiem przyzwoite ale to nie są opony o najlepszej przyczepności - niemniej jednak nie znalazłem nic ładnego do mojego auta w tym rozmiarze. A kobieta musi jakoś wyglądać :-)

Awatar użytkownika
C3_wawa
Posty: 321
Rejestracja: 18 wrz 2016, 22:50
Auto:: C3 1976

Re: Witam

Post autor: C3_wawa » 16 mar 2019, 13:43

remotec pisze:
14 mar 2019, 17:49
Nie nie C5 odpada, wygląda według mojej opinie najbardziej Japońsko ze wszystkich generacji. Tylko C3 i tylko ta po 80 roku.
Myślę o tej , oczywiście do remontu

https://www.otomoto.pl/oferta/chevrolet ... 43dbe8816f

Ale boje się kupić auto nie widząc go na żywo, płacąc zadatki itd
Nie wiem co nazywasz remontem, ale jak chcesz zrobić to co Ja, czyli rozebrać auto do najmniejszej śrubki to zastanów się 5 razy czy masz na to czas i fundusze, bo dolary teraz koło 4 zł kosztują. Jak ja swoją remontowałem to był po 2 do 2,2 . Weź ze sobą na oględziny kogoś zaznajomionego z tematem.

Generalnie to trzeba sprawdzić ramę, klatkę , podszybie, ramę szyby przedniej mocowania zderzaków, reflektorów, zawieszenie, silniki i skrzynie raczej mają nie do zajechania przeważnie ale to zależy jak kto eksploatował i od tego ile stała.

Szczerze to dopiero jak ją zaczniesz rozbierać to będą wychodziły różne kwiatki.

Awatar użytkownika
C3_wawa
Posty: 321
Rejestracja: 18 wrz 2016, 22:50
Auto:: C3 1976

Re: Witam

Post autor: C3_wawa » 16 mar 2019, 13:46

C3_wawa pisze:
16 mar 2019, 13:43
remotec pisze:
14 mar 2019, 17:49
Nie nie C5 odpada, wygląda według mojej opinie najbardziej Japońsko ze wszystkich generacji. Tylko C3 i tylko ta po 80 roku.
Myślę o tej , oczywiście do remontu

https://www.otomoto.pl/oferta/chevrolet ... 43dbe8816f

Ale boje się kupić auto nie widząc go na żywo, płacąc zadatki itd
Nie wiem co nazywasz remontem, ale jak chcesz zrobić to co Ja, czyli rozebrać auto do najmniejszej śrubki to zastanów się 5 razy czy masz na to czas i fundusze, bo dolary teraz koło 4 zł kosztują. Jak ja swoją remontowałem to był po 2 do 2,2 . Weź ze sobą na oględziny kogoś zaznajomionego z tematem.

Generalnie to trzeba sprawdzić ramę, klatkę , podszybie, ramę szyby przedniej mocowania zderzaków, reflektorów, zawieszenie, silniki i skrzynie raczej mają nie do zajechania przeważnie ale to zależy jak kto eksploatował i od tego ile stała.

Szczerze to dopiero jak ją zaczniesz rozbierać to będą wychodziły różne kwiatki.

Warto zbiornik zobaczyć czy nie koroduje.
To jest ogólnie proste auto ale części niestety mało w PL dostępne.

Awatar użytkownika
WASyL
Mechanik/Admin
Posty: 2501
Rejestracja: 08 lis 2011, 19:34
Auto:: bmw
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Re: Witam

Post autor: WASyL » 16 mar 2019, 19:54

C3_wawa pisze:
WASyL pisze:
13 mar 2019, 23:32
C3_wawa pisze:c3 do jazdy na codzien nie bardzo się nadaje. prowadzi się trochę jak traktor. Brak hamulcy robi też swoje. Moja dopiero po wymianie całego zawieszenia, modyfikacji układu kierowniczego i hamulcowego jakoś się prowadzi choć nie jest to coś co na co dzień da się strawić. Chłopaki mają rację z tym wtryskiem - też słyszałem że to nie najlepiej działa. Na codzień to c5 trzeba brać. Spalanie normalniejsze i zupełnie inne prowadzenie auta.
Chyba coś nie tak masz z tą swoją, seryjne hamulce 4 tarcze i zaciski 4 tłoczkowe to więcej niż potrzeba na tak lekki samochód. Seryjny sprawny zawias także wystarcza, to samo układ kierowniczy. Zazwyczaj ludziom samochody się nie prowadzą i nie hamują z winy opon, bo co z tego że ładne jak często bierznik mało wydajny, opona balon i często stara to co by się nie zrobiło będzie słabo. Z Wawy chyba jesteś to wpadnij do mnie na warsztat, przewiozę cię C3 Aro zobaczysz jaka jest różnica między Twoją a głównie opony będą wyróżnikiem. C3 jak nie cieknie to bardzo dobry wóz na Daily.

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
Zaciski i tarcze faktycznie seryjnie są ok ( w mojej zostały). Ale serwo i pompa to niestety nie jest już wydajny zestaw. U mnie jest wymienione. Mam też założony zestaw ze wspomaganiem taki kit jak w stanach sprzedają. Wymieniłem ten zestaw który ma tłok jako popychacz sterowany przez rozdzielacz.
Mam też zawieszenie z przodu i tyłu węglowe resory i amorki sportowe. Zupełnie inaczej to jeździ niż na seryjnych. Ale z chęcią podjadę któregoś dnia . Daj mi adres na priva.
Oczywiście masz rację co do opon to bardzo ważna sprawa ja mam cooper-y są całkiem przyzwoite ale to nie są opony o najlepszej przyczepności - niemniej jednak nie znalazłem nic ładnego do mojego auta w tym rozmiarze. A kobieta musi jakoś wyglądać :-)
Chester & Wasyl Garage ul. Konarowa 18 Warszawa. Fakt ja też lubię ładne kobiety ale czasem przymknę oko na lekko krzywe nogi jeśli będzie lepiej się prowadzić ObrazekObrazek

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka


remotec
Posty: 13
Rejestracja: 24 maja 2015, 10:35
Auto:: 3xBMW 850i , 2x Z4 ,Z3 , M3 E36, 635CSI
Lokalizacja: Wrocław

Re: Witam

Post autor: remotec » 05 gru 2020, 21:55

Witam ponownie.
Długo to trwało bo w międzyczasie kupiłem kolejne BMW , ale dziś w ramach swojego mikołajkowego prezentu zadatkowałem C3 z 82r z wtryskiem CFI . Przyjedzie do mnie za parę dni. Auto zdrowe z Miami , wymaga prac mechanicznych i poprawy wnętrza . I tutaj jako zielony w temacie C3 mam parę pytań :
-jaki tam wlać olej i jakie świece zapłonowe ?
-do zrobienie jest zawieszenie, co sądzicie o zestawie gum i tulei które są oferowane na allegro ? słyszałem opinie że poliuretan jest zbyt twardy i źle odbija się na kondycji reszty elementów podczas eksploatacji
-amortyzatory zakładam że są do wymiany, w każdym BMW mam Bilsteiny B6 czy do Vetty to dobry wybór ?
-uszczelki drzwi i T-top również z allegro są warte uwagi ? i czy gdy dach jest szklany są inne niż te z dachem z tworzywa?
-do ogarnięcia jest wnętrze , fotele deska i boczki to nie problem, ale dywan jest do wyrzucenia, na allegro są w różnych kolorach nowe, jest to warte uwagi czy jakościowo kaszana ?

ODPOWIEDZ