Witam wszystkich - jestem nowy
- RaiseSomeHell
- Posty: 7
- Rejestracja: 09 paź 2015, 22:09
- Auto:: BMW
Witam wszystkich - jestem nowy
Witam, Mam na imię Marcin, zarejestrowałem się na forum, ponieważ w planie za pół roku, rok lub dwa lata góra będę kupował Corvettę C4 (najchętniej w wersji Targa) z roku 88-89 . Moje wcześniejsze auto to było BMW e32 735iA, teraz jest e39 523i w dość dobrej opcji . Celowo teraz się rejestruję by poznać wszystkie fakty i mity na temat tego samochodu (C4). Samochód będę sprowadzał z USA dlatego też odnośnie sprowadzenia będę potrzebował porady.
Cóż mogę powiedzieć... Od zawsze jestem maniakiem amerykańskich samochodów - moje ulubione Dodge Charger 500 z 1970 roku i Buick Riviera Boattail z 1971 no i takie bardziej realne marzenie jakie (mam nadzieję) spełnię to Corvette C4 .
Przede wszystkim chciałbym poznać wszystkie bolączki tego samochodu i na co uważać przy zakupie...
Trochę poczytałem na amerykańskim forum Corvetty i z tego co się dowiedziałem to uszczelki drzwi często zdarzają się nadawać do wymiany, zbieżność kół/opon ? czy jakoś tak, widziałem jakiś duży artykuł o tych kołach w Corvette C4 ale za wiele nie zrozumiałem, zbyt szczegółowe informacje były a na tyle angielskiego nie znam co tam jeszcze... odnośnie wyświetlacza też się dowiedziałem, że dość częsta usterka, że podświetlenie siada czasami, tapicerka niszczeje od słońca ? Ogólnie wszystko jest do ogarnięcia, wg mnie to w ogóle nie są usterki, natomiast nic nie znalazłem na temat układu napędowego, silnika, skrzyni, zawieszenia itd... Czyżby się nie psuły ? haha Natomiast bardzo dużo i bardzo obszerny artykuł jest jak drobnymi modyfikacjami obniżyć spalanie jednocześnie podnosząc moc... Nigdy wcześniej nie słyszałem o takiej zależności bo raczej to ze sobą nie idzie w parze ale użytkownicy w USA coś takiego wykombinowali podobno ? -tyle tylko doczytałem z tego co pisali ale co tam dokładnie było to już nie wiem...
Aha i tak ogólnie powiedzcie mi, tak na prawdę ile spala taka Corvette C4 z tym silnikiem L98 z 1988-1989 roku ? To już jest TPI więc wnioskuję, że coś tam jest już różnicy między gaźnikiem Ogólnie z tego co czytałem na forach amerykańskich to pisali 15 MPG - miasto a 23-26 MPG trasa - to wydają się być bajeczne wyniki, niektórzy pisali, że max co im się udało osiągnąć przy deptaniu to 8-10 MPG to aż się wierzyć nie chce Powiedzcie jak to z tym jest bo mnie po prostu ciekawi.
Kolejne moje pytania są odnośnie sprowadzania z USA, co jest brane pod uwagę podczas opłacania samochodu cło 10%, vat23%, i akcyza 18,6% - mam na myśli tutaj czy jest brana pod uwagę wartość samochodu wg jakiegoś programu w Polsce czy po prostu to co jest na fakturze ? Np. jak będzie na fakturze 2000 $ to opłaty są od tej kwoty czy jak ? A druga sprawa to dokąd transport lepiej do Bremen czy Gdyni ? Różnica to kilkadziesiąt $ ale gdzieś wyczytałem, że w Polsce się mogą czepiać, że wartość samochodu zaniżona itp. a w Niemczech to po prostu przyjmują to co jest na fakturze i mają to gdzieś - czy to prawda ? I kolejna sprawa to czy lepiej będzie samemu pojechać do USA po samochód czy lepiej zlecić to jakiejś firmie bo jak zauważyłem ceny usług jakie tam oferują to ja bym sobie z chęcią sam tam poleciał i jeszcze bym się cieszył, że USA pozwiedzam, nawet jakbym miał dopłacić te 50%...
Wiem, że masa pytań itd. ale zrozumcie mnie Stwierdziłem, że wycofuję się z europejskiej motoryzacji a japońska jakoś nigdy mnie nie przekonywała (może poza Suprą z 1990 roku ;D)
No i ogólnie napiszcie mi co powinienem wiedzieć wg was, na co się przygotować i czego oczekiwać.
Pozdrawiam.
Cóż mogę powiedzieć... Od zawsze jestem maniakiem amerykańskich samochodów - moje ulubione Dodge Charger 500 z 1970 roku i Buick Riviera Boattail z 1971 no i takie bardziej realne marzenie jakie (mam nadzieję) spełnię to Corvette C4 .
Przede wszystkim chciałbym poznać wszystkie bolączki tego samochodu i na co uważać przy zakupie...
Trochę poczytałem na amerykańskim forum Corvetty i z tego co się dowiedziałem to uszczelki drzwi często zdarzają się nadawać do wymiany, zbieżność kół/opon ? czy jakoś tak, widziałem jakiś duży artykuł o tych kołach w Corvette C4 ale za wiele nie zrozumiałem, zbyt szczegółowe informacje były a na tyle angielskiego nie znam co tam jeszcze... odnośnie wyświetlacza też się dowiedziałem, że dość częsta usterka, że podświetlenie siada czasami, tapicerka niszczeje od słońca ? Ogólnie wszystko jest do ogarnięcia, wg mnie to w ogóle nie są usterki, natomiast nic nie znalazłem na temat układu napędowego, silnika, skrzyni, zawieszenia itd... Czyżby się nie psuły ? haha Natomiast bardzo dużo i bardzo obszerny artykuł jest jak drobnymi modyfikacjami obniżyć spalanie jednocześnie podnosząc moc... Nigdy wcześniej nie słyszałem o takiej zależności bo raczej to ze sobą nie idzie w parze ale użytkownicy w USA coś takiego wykombinowali podobno ? -tyle tylko doczytałem z tego co pisali ale co tam dokładnie było to już nie wiem...
Aha i tak ogólnie powiedzcie mi, tak na prawdę ile spala taka Corvette C4 z tym silnikiem L98 z 1988-1989 roku ? To już jest TPI więc wnioskuję, że coś tam jest już różnicy między gaźnikiem Ogólnie z tego co czytałem na forach amerykańskich to pisali 15 MPG - miasto a 23-26 MPG trasa - to wydają się być bajeczne wyniki, niektórzy pisali, że max co im się udało osiągnąć przy deptaniu to 8-10 MPG to aż się wierzyć nie chce Powiedzcie jak to z tym jest bo mnie po prostu ciekawi.
Kolejne moje pytania są odnośnie sprowadzania z USA, co jest brane pod uwagę podczas opłacania samochodu cło 10%, vat23%, i akcyza 18,6% - mam na myśli tutaj czy jest brana pod uwagę wartość samochodu wg jakiegoś programu w Polsce czy po prostu to co jest na fakturze ? Np. jak będzie na fakturze 2000 $ to opłaty są od tej kwoty czy jak ? A druga sprawa to dokąd transport lepiej do Bremen czy Gdyni ? Różnica to kilkadziesiąt $ ale gdzieś wyczytałem, że w Polsce się mogą czepiać, że wartość samochodu zaniżona itp. a w Niemczech to po prostu przyjmują to co jest na fakturze i mają to gdzieś - czy to prawda ? I kolejna sprawa to czy lepiej będzie samemu pojechać do USA po samochód czy lepiej zlecić to jakiejś firmie bo jak zauważyłem ceny usług jakie tam oferują to ja bym sobie z chęcią sam tam poleciał i jeszcze bym się cieszył, że USA pozwiedzam, nawet jakbym miał dopłacić te 50%...
Wiem, że masa pytań itd. ale zrozumcie mnie Stwierdziłem, że wycofuję się z europejskiej motoryzacji a japońska jakoś nigdy mnie nie przekonywała (może poza Suprą z 1990 roku ;D)
No i ogólnie napiszcie mi co powinienem wiedzieć wg was, na co się przygotować i czego oczekiwać.
Pozdrawiam.
- pidzey
- Posty: 11
- Rejestracja: 01 lip 2015, 23:20
- Auto:: F150 & Corvette C3 ProStreet Drag
Re: Witam wszystkich - jestem nowy
Witaj. Tak po krotce biorac pod uwage koszt dolara ja bym szukal w europie. Po 1 mala podaz wiec wieksza szansa na urwanie z ceny a po drugie... zawsze mozesz jechac i obejrzec. Nie sadze zeby z usa wyszlo taniej. Mam nadzieje ze w kosztach jestes zorientowany. Wiele osob sadzi ze auta tam sa za darmo a potem pakuje sie je w duza butelke ktora szybko i za darmo doplynie do europy.
Jakbys jednak chciał z usa to tylko Brhvn. Nikt nie podwazy niskiej kwoty na rachunku, sama odprawa trwa chwile i z usmiechem na ustach np. Magdy z Portagenta a Pani Celniczka lub Pan celnik tylko rzuca okiem na auto i pozwola jechac dalej. Gdynia... zapytaj tych których auta do dzisiaj stoja bo np. Pan celnik za zgliszcza Fleetwooda z 58 policzyl od wartosci igly z ebaya za 70000 usd...
Jakbys jednak chciał z usa to tylko Brhvn. Nikt nie podwazy niskiej kwoty na rachunku, sama odprawa trwa chwile i z usmiechem na ustach np. Magdy z Portagenta a Pani Celniczka lub Pan celnik tylko rzuca okiem na auto i pozwola jechac dalej. Gdynia... zapytaj tych których auta do dzisiaj stoja bo np. Pan celnik za zgliszcza Fleetwooda z 58 policzyl od wartosci igly z ebaya za 70000 usd...
Ostatnio zmieniony 09 paź 2015, 23:00 przez pidzey, łącznie zmieniany 1 raz.
- cyvik
- Posty: 386
- Rejestracja: 25 sty 2014, 23:34
- Lokalizacja: Racibórz
Re: Witam wszystkich - jestem nowy
witaj. po co ściągać za wody? u nas jest sporo fajnych i często forumowych. ale pewnie przez pół, rok lub dwa lata sam dol tego dojdziesz i coś w pl znajdziesz
- RaiseSomeHell
- Posty: 7
- Rejestracja: 09 paź 2015, 22:09
- Auto:: BMW
Re: Witam wszystkich - jestem nowy
Hmm... może trochę źle się "wyraziłem" Nie szukam igły ani nawet super stanu - szukam takiej by była w miarę na chodzie i by była prosta - chciałbym pomajsterkować w samochodzie Najbardziej mnie wkurza to, że około 60% kwoty samochodu muszę oddać państwu nie wiem za co ;/ Bo normalnie można znaleźć Corvetty po 3-6k dolarów i nawet negocjować można jeszcze + jaki wybór jest w USA. Tutaj w PL czy w Niemczech ludzie te kwoty biorą z kosmosu - za starą C4 40-60 tysięcy... Gdybym w taką kwotę celował to szukałbym C5 już chyba A no jeszcze odnośnie tego, że chciałbym z USA wziąć, ponieważ chciałbym tam na tydzień wyjechać i zobaczyć USA na żywo i przy okazji kupić samochód
Krótko mówiąc - samochód ma jeździć, skręcać, hamować i nie być po jakimś MEGA dzwonie - chciałbym sam go poznać, poodkręcać, pobawić się, regenerować, wymieniać itd
Aha, odnośnie lamp to lepiej byłoby rejestrować na żółte blachy czy po prostu "po znajomości" podbić ?
Krótko mówiąc - samochód ma jeździć, skręcać, hamować i nie być po jakimś MEGA dzwonie - chciałbym sam go poznać, poodkręcać, pobawić się, regenerować, wymieniać itd
Aha, odnośnie lamp to lepiej byłoby rejestrować na żółte blachy czy po prostu "po znajomości" podbić ?
- pidzey
- Posty: 11
- Rejestracja: 01 lip 2015, 23:20
- Auto:: F150 & Corvette C3 ProStreet Drag
Re: Witam wszystkich - jestem nowy
Za 3000 dolcow zgliszcza kupisz a po przywiezieniu zrobi sie 25000 pln a auto dalej bedzie trupem. Szukaj w europie. Cena wywolawcza to jedno a cena sprzedazy to drugie
- RaiseSomeHell
- Posty: 7
- Rejestracja: 09 paź 2015, 22:09
- Auto:: BMW
Re: Witam wszystkich - jestem nowy
http://www.corvetteforum.com/forums/c4s ... miles.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; << takie coś na forum Corvetty znalazłem,
albo takie cos
http://www.corvetteforum.com/forums/c4s ... -sale.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Co od razu widzicie po zdjęciach co jest nie tak (oprócz lakieru w tej pierwszej )
lub teraz coś takiego się pojawiło
http://www.corvetteforum.com/forums/c4s ... texas.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit: 00:11
Teraz rzuciłem okiem na mobile eu i faktycznie można coś znaleźć... tylko ja planuję zakupić za jakoś 20-25 tys zł MAX tak by resztę kasy na naprawy, wymiany, opony itd mieć.
Dorzucam do mojej serii pytań jeszcze coś - Jakie różnice wchodziły w rocznikach między 1985,86,87,88,89 bo wiem, że w każdym roczniku jakieś drobne poprawki były stosowane tylko co i jak - z doświadczenia wiem, że im młodsze auto tym więcej poprawek i usprawnień ma - czy ktoś ma jakąś wiedzę na ten temat ?
albo takie cos
http://www.corvetteforum.com/forums/c4s ... -sale.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Co od razu widzicie po zdjęciach co jest nie tak (oprócz lakieru w tej pierwszej )
lub teraz coś takiego się pojawiło
http://www.corvetteforum.com/forums/c4s ... texas.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit: 00:11
Teraz rzuciłem okiem na mobile eu i faktycznie można coś znaleźć... tylko ja planuję zakupić za jakoś 20-25 tys zł MAX tak by resztę kasy na naprawy, wymiany, opony itd mieć.
Dorzucam do mojej serii pytań jeszcze coś - Jakie różnice wchodziły w rocznikach między 1985,86,87,88,89 bo wiem, że w każdym roczniku jakieś drobne poprawki były stosowane tylko co i jak - z doświadczenia wiem, że im młodsze auto tym więcej poprawek i usprawnień ma - czy ktoś ma jakąś wiedzę na ten temat ?
- zietek
- Posty: 1746
- Rejestracja: 09 lis 2011, 14:51
- Auto:: corvette C4
- Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
- Kontakt:
Re: Witam wszystkich - jestem nowy
za 20-25 tys znajdziesz vette w pl i reszte kasy przeznaczysz na naprawy, ja bym sie nie bawil w sciaganie c4, zrobisz jak uwazasz, ale jak sam widzisz wszyscy Ci tu pisza ze to nie jest oplacalne, a jak chcesz to mozesz kupic ladna c4 gotowa za 40-45tys, ( ceny na dzien dzisiejszy, za dwa lata moga byc wyzsze, bo dwa lata wstecz mozna bylo kupic ladna c4 za 30tys )
- Lukas134
- Posty: 2928
- Rejestracja: 04 kwie 2012, 18:22
- Auto:: Corvette C4 89 & C6 06
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: Witam wszystkich - jestem nowy
Witamy
Dokładnie jak pisze Piotrek obecnie ściąganie C4 jest mało opłacalne bo tak jak i w USA jakas C4 do remontu kupisz za 20-25 tys tyle samo co mówisz ze tam kosztują, ja tez czasami przeglądam forum amerykańskie i eBaya i jak ktoś ma bardzo ładna sztukę dopieszczona to ceny sa nawet 8-9 tys $$, a za 45-50 w Polsce kupisz juz fajne auto do jazdy ale zrobisz jak zechcesz
Dokładnie jak pisze Piotrek obecnie ściąganie C4 jest mało opłacalne bo tak jak i w USA jakas C4 do remontu kupisz za 20-25 tys tyle samo co mówisz ze tam kosztują, ja tez czasami przeglądam forum amerykańskie i eBaya i jak ktoś ma bardzo ładna sztukę dopieszczona to ceny sa nawet 8-9 tys $$, a za 45-50 w Polsce kupisz juz fajne auto do jazdy ale zrobisz jak zechcesz
- Pafu
- Z06 Addicted
- Posty: 1884
- Rejestracja: 05 lip 2012, 08:10
- Auto:: C6 Z06 BLACK LSX
- Kontakt:
Re: Witam wszystkich - jestem nowy
Witam
Powodzenia w szukaniu .
Powodzenia w szukaniu .
- pidzey
- Posty: 11
- Rejestracja: 01 lip 2015, 23:20
- Auto:: F150 & Corvette C3 ProStreet Drag
Re: Witam wszystkich - jestem nowy
Ja wiem jedno. Nasprowadzalem juz trochę aut i z zakupu za 3000 zrobi sie szybko wiecej niz 25000.
- RaiseSomeHell
- Posty: 7
- Rejestracja: 09 paź 2015, 22:09
- Auto:: BMW
Re: Witam wszystkich - jestem nowy
Witam, dzięki wszystkim za odpowiedzi. No... między innymi dlatego się tu zarejestrowałem byście mnie nakierowali co i jak A pomijając kwestię sprowadzania, jak z tymi zagadnieniami o których napisałem ? Tzn. usterki, newralgiczne punkty, zmiany w rocznikach poszczególnych, zwiększanie mocy bez różnicy na spalaniu? itd
Aha, mam jeszcze jedno pytanie - skrzynia biegów 4+3 Doug Nash czy automat 4-ro biegowy ? Ogólnie na czym polega ten manual 4+3 bo nie kumam tego jak to technicznie tłumaczą po angielsku ?
Pozdrawiam.
Aha, mam jeszcze jedno pytanie - skrzynia biegów 4+3 Doug Nash czy automat 4-ro biegowy ? Ogólnie na czym polega ten manual 4+3 bo nie kumam tego jak to technicznie tłumaczą po angielsku ?
Pozdrawiam.
- RaiseSomeHell
- Posty: 7
- Rejestracja: 09 paź 2015, 22:09
- Auto:: BMW
Re: Witam wszystkich - jestem nowy
odświeżam - czy ktoś mógłby chociaż na część pytań odpowiedzieć ?
- aro
- Posty: 1744
- Rejestracja: 08 lis 2011, 19:01
- Auto:: Vette '79
- Lokalizacja: Ujazdów
- Kontakt:
Re: Witam wszystkich - jestem nowy
to jest manual 4 biegowy z 3 nadbiegami, takie połówki biegów
The tendency is to push it as far as you can.
Vetta '79, cammed C4 LT1, anthracite wrapped, C5 front brakes.
C3 for sale --> KLIK!!!
Vetta '79, cammed C4 LT1, anthracite wrapped, C5 front brakes.
C3 for sale --> KLIK!!!
- RaiseSomeHell
- Posty: 7
- Rejestracja: 09 paź 2015, 22:09
- Auto:: BMW
Re: Witam wszystkich - jestem nowy
tzn. to akurat wiem tylko jak to dokładnie działa ? że jest dłuższa 2,3,4 czy po 4 te nadbiegi wchodzą ? No i ogólnie czy warto ten manual brać ?
- aro
- Posty: 1744
- Rejestracja: 08 lis 2011, 19:01
- Auto:: Vette '79
- Lokalizacja: Ujazdów
- Kontakt:
Re: Witam wszystkich - jestem nowy
nadbiegi wchodzą automatycznie po 2, 3 lub 4
The tendency is to push it as far as you can.
Vetta '79, cammed C4 LT1, anthracite wrapped, C5 front brakes.
C3 for sale --> KLIK!!!
Vetta '79, cammed C4 LT1, anthracite wrapped, C5 front brakes.
C3 for sale --> KLIK!!!
- RaiseSomeHell
- Posty: 7
- Rejestracja: 09 paź 2015, 22:09
- Auto:: BMW
Re: Witam wszystkich - jestem nowy
A jak w porównaniu do automatu 4-ro biegowego ? Co byś wybrał ?
- cyvik
- Posty: 386
- Rejestracja: 25 sty 2014, 23:34
- Lokalizacja: Racibórz
Re: Witam wszystkich - jestem nowy
manual zawsze warto brać.
- aro
- Posty: 1744
- Rejestracja: 08 lis 2011, 19:01
- Auto:: Vette '79
- Lokalizacja: Ujazdów
- Kontakt:
Re: Witam wszystkich - jestem nowy
T56RaiseSomeHell pisze:A jak w porównaniu do automatu 4-ro biegowego ? Co byś wybrał ?
The tendency is to push it as far as you can.
Vetta '79, cammed C4 LT1, anthracite wrapped, C5 front brakes.
C3 for sale --> KLIK!!!
Vetta '79, cammed C4 LT1, anthracite wrapped, C5 front brakes.
C3 for sale --> KLIK!!!