Strona 1 z 1

Witam

: 20 wrz 2018, 13:53
autor: MarcinSaint
Witam wszystkich
Od dłuższego czasu noszę się z zamiarem kupna corvetty c4 przed lub poliftowej.
Jeśli macie jakieś ciekawe rady tudzież spostrzeżenia dla nowicjusza, z góry dziękuję.
Pozdrawiam

Re: Witam

: 20 wrz 2018, 14:23
autor: aro
cześć,
Pierwsze co to zdecyduj która Ci się bardziej podoba. Przedlift czy polift.
Jak przedlift to staraj się uniknąć CFI lepiej brać TPI. Jak polift to tylko LT1

Re: Witam

: 20 wrz 2018, 14:42
autor: MarcinSaint
W zasadzie obie są równie piękne, kwestia tylko znalezienia odpowiedniego egzemplarza. CFI i TPI są w zależności od rocznika czy produkowane były naprzemiennie? Druga sprawa lepiej egzemplarz do renowacji czy już coś zrobionego? Chyba osobiście wolałbym zrobić auto "po swojemu", boję się tylko czy nie porywam się z motyka na słońce :-)
Jeśli chodzi o lakierowanie nadwozia, masz jakieś doświadczenie z włóknem? mam na myśli koszty, czy są znacznie większe od zwykłego blaszaka?

Re: Witam

: 21 wrz 2018, 08:44
autor: aro
CFI było tylko w pierwszych dwóch (?) rocznikach produkcji.
Jak miałeś do czynienia z motoryzacją to C4 raczej Cię nie zaskoczy. Wprawdzie lakiernikiem nie jestem ale chyba nie ma większej różnicy przy lakierowaniu poszycia corvette. Ja akurat oklejałem samochód a nie pryskałem.

Re: Witam

: 21 wrz 2018, 10:10
autor: maniak82
Siemanko bierz taką do roboty samo przykręcenie byle śrubki daje mega radość nie wspominając o jezdzie :)

Re: Witam

: 22 wrz 2018, 10:15
autor: menio0
No co do lakierowania to nie do końca prosta sprawa. Jak ktoś zrobi to jak przy metalowej budzie to za kilka lat niestety będzie się sypać. Włókno jest bardziej wymagające i wymaga dużej wiedzy i doświadczenia z takimi materiałami.
Druga sprawa to renowacja amerykana nie jest tak płynna jak popularnego Japończyka czy Europejczyka. Chodzi o płynny dostęp do części, które muszą przypłynąć/przylecieć. No i koszty, koszty .....


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Witam

: 24 wrz 2018, 22:41
autor: tommy
Cześć,

Z lakierowaniem włókna jest nieco inaczej niż z blachą, ale ja też dokładnie Ci nie powiem w czym tkwi różnica, ( na pewno w podkładzie). Co do gratów to nie ma z nimi większych problemów, podstawowe jak filtry, klocki, tarcze, świece dostaniesz w PL, a pozostałe z USA, w zasadzie jak będzie ci mocno zależało na czasie to i w kilka dni od zamówienia kurier zapuka do twych drzwi. Tak jak przedmówcy pisali CFI słabe (wyłącznie rocznik 84), TPI dużo dynamiczniejsze zwłaszcza te po 87, LT1 odpycha się już całkiem fajnie, a jeżeli szukasz czegoś rzadkiego to proponuje LT4 lub opcje callaway, bo zr-1 jest już na pęczki ;)

Re: Witam

: 26 wrz 2018, 11:00
autor: MarcinSaint
super. dzięki wielkie za rozjaśnienie sytuacji.
a jeśli chodzi o podstawowe rzeczy przy zakupie, na co zwrócić największa uwagę? słyszałem, że czasami problemy są z elektryką i zegarami. cos jeszcze?

Re: Witam

: 26 wrz 2018, 11:28
autor: maniak82
Witaj ogólnie to auto wymaga dosyć większej troski niż daily :) ale to też zależy jakie ma się podejście do tematu niektórzy jezdzą z psującymi się elementami a niektórzy trzymają auto na dywanie - jak np w moim przypadku :) jeśli jesteś manualny wiele rzeczy zrobisz sam auto nie jest bardzo mocno skomplikowane na co zwrócić uwage - chyba na wszystko jak w innych autach chyba najważniejsze żeby auto było proste bez śladów większych dzwonów a z rzesztą poradzisz sobie ja od siebie moge ci polecić silnik lt4 i manualną skrzynie daje naprawde wiele radośći z jazdy :)

Re: Witam

: 28 wrz 2018, 09:19
autor: MarcinSaint
JESZCZE RAZ DZIĘKI :-)

Re: Witam

: 28 wrz 2018, 09:21
autor: MarcinSaint
jeśli będziecie mieć info o fajnej "bazie", z góry wielkie dzięki za info
z zakupem mi sie nie spieszy ;-)