C6 z06/zr1

Tutaj się witamy :)
adamt5
Posty: 10
Rejestracja: 24 mar 2017, 22:29

C6 z06/zr1

Post autor: adamt5 » 24 mar 2017, 22:46

Siema,

Mój pierwszy post.. Zajarałem się corvette C6 a zwłaszcza z06 oraz zr1.
Interesuje mnie czy mieliście do czynienia z tymi modelami i jakie pozostawiają wrażenie w codziennym uzytkowaniu :)

Czy taka corvetta nadaje się do codziennej jazdy? Miałem do czynienia przez miesiąc z GTR 2009 i mógłbym tym autem jeździć bez końca. Ciekawy jestem jak wypadłaby w tym porównaniu z06/zr1

Aaa no i czy takie auto tak jak porka turboS nadaje się aby polatać kilka weekendów w roku na torze w Poznaniu i się nie rozleci od przeciążeń.

No to jeszcze zapytam czy C6 nadaje się do jazdy heel&toe? Po zdjęciach układu pedałów wydaje się ok. Czy macie doświadczenie z tym?

Pzdr

Awatar użytkownika
cadillac46
Posty: 1057
Rejestracja: 11 lis 2013, 22:49
Lokalizacja: Brzeg

Re: C6 z06/zr1

Post autor: cadillac46 » 24 mar 2017, 23:15

Ja C4 jeżdżę na co dzień. Nie jest jakoś szczególnie wygodna, ale wolę ją od jazdy A-klasą :lol:

Seba
Posty: 826
Rejestracja: 11 lis 2015, 16:44

Re: C6 z06/zr1

Post autor: Seba » 25 mar 2017, 11:45

Z06 najlepsza opcja... ZR1 to juz troche kasy trza miec na np:Pompe paliwa jak padnie. Jakosc wykonania jedno i drugie to samo...

Wygoda ta sama... co do toru to owszem auto nadaje sie w 100% lecz w wersji z06 kilka Modów zawieszenia wato zrobic...

Awatar użytkownika
majorski
Posty: 169
Rejestracja: 16 wrz 2015, 12:25
Auto:: C6 Z06 LSX
Lokalizacja: Jelenia Gora

Re: C6 z06/zr1

Post autor: majorski » 25 mar 2017, 16:52

Ja mam i polecam.

Awatar użytkownika
Lopez
Posty: 987
Rejestracja: 24 lis 2013, 15:57
Lokalizacja: Włocławek

Re: C6 z06/zr1

Post autor: Lopez » 25 mar 2017, 20:25

Co to znaczy do codziennej jazdy? Do piekarni po bułki i do Lidla na zakupy? Bez sensu, szkoda auta. Z założenia są to samochody do jazdy okazjonalnej.
Do jazdy po torze wystarczy Z06, dopłacisz do Zr1 100 tys więcej a czas okrążenia będzie niemal identyczny, chyba, że jesteś licencjonowanym kierowcą wyścigowym, wtedy na Poznaniu urwiesz pół sekundy, a na Ringu może ze 4.

adamt5
Posty: 10
Rejestracja: 24 mar 2017, 22:29

Re: C6 z06/zr1

Post autor: adamt5 » 26 mar 2017, 10:11

Dzięki za odpowiedzi!
Po bułki na piechotę chodze a do castoramy i na narty mam fiata doblo auto bo bólu praktyczne :) Jeśli na zakupy Corvette to najwyżej do tesco express po 22 :)
A jak z zawieszeniem w mieście? GTR dawał radę i nigdy nie miałem problemu z wysokością albo zeby gdzieś podwoziem przycierał.

Wizualnie to prawie identyczne ale na zr1 się napaliłem jak obejrzałem 0-300 F10 M5 vs zr1 :D
Nie jestem mistrzem prostej i wolę jazdę w zakrętach jednak ta moc zr1 robi wrażenie.

Podejrzewam że z06 jak najbardziej mi wystarczy o ile taka się trafi w sprzedaży. Czekam na nową akcyzę ale coraz bardziej wygląda na to ze ch.. z tego wyjdzie a jesli nawet będzie nowa to ostatecznie wyjdzie na to samo albo i gorzej.

adamt5
Posty: 10
Rejestracja: 24 mar 2017, 22:29

Re: C6 z06/zr1

Post autor: adamt5 » 26 mar 2017, 10:30

Lopez pisze:Co to znaczy do codziennej jazdy? Do piekarni po bułki i do Lidla na zakupy? Bez sensu, szkoda auta. Z założenia są to samochody do jazdy okazjonalnej.
Do jazdy po torze wystarczy Z06, dopłacisz do Zr1 100 tys więcej a czas okrążenia będzie niemal identyczny, chyba, że jesteś licencjonowanym kierowcą wyścigowym, wtedy na Poznaniu urwiesz pół sekundy, a na Ringu może ze 4.
Licencjonowanym kierowcą nie jestem. Na ringu to bym pewnie urwał przód albo tył :D jeździłem tam swiftem i zanim znów tam pojadę to na symulatorze muszę zrobić z 1000 kółek.

Ciekawy jestem jak wypadłby test z06/zr1
Na ringu to jest 3,05 różnica. zr1 z 12 vs z06 z 11. Ale pomijając umiejętności kierowców to ring jest zupełnie innym torem niż Poznań i większość czasu to jadza na bardzo wysokich prędkościach.
W Poznaniu jest sporo mocnych hamowań i wolnych zakrętów. Zr1 przy masie prawie identycznej ma ze 130-140hp więcej. Może być sporo szybsze. Powiedziałbym że więcej niż sekundę.

Awatar użytkownika
majorski
Posty: 169
Rejestracja: 16 wrz 2015, 12:25
Auto:: C6 Z06 LSX
Lokalizacja: Jelenia Gora

Re: C6 z06/zr1

Post autor: majorski » 27 mar 2017, 00:51

Najprościej chyba po prostu wsiąść w zr1 i z06 i porównać je na torze. Wtedy ocenisz jak wychodzi heel and toe i która Ci się szybciej i lepiej jeździ...

adamt5
Posty: 10
Rejestracja: 24 mar 2017, 22:29

Re: C6 z06/zr1

Post autor: adamt5 » 27 mar 2017, 10:10

To muszę kupić oba modele na to wychodzi. Czekam tylko aż mi admin udostępni dział giełda.

adamt5
Posty: 10
Rejestracja: 24 mar 2017, 22:29

Re: C6 z06/zr1

Post autor: adamt5 » 27 mar 2017, 10:15

majorski pisze:Najprościej chyba po prostu wsiąść w zr1 i z06 i porównać je na torze. Wtedy ocenisz jak wychodzi heel and toe i która Ci się szybciej i lepiej jeździ...
próbowałeś heel and toe w swojej ?
W doblasie nie da się tego zrobić :D ale sama przygazówka przy redukcji bez hamowania bardzo fajnie działa. Płynna jazda bez przeciążania sprzęgła i utraty stabilności.

Awatar użytkownika
majorski
Posty: 169
Rejestracja: 16 wrz 2015, 12:25
Auto:: C6 Z06 LSX
Lokalizacja: Jelenia Gora

Re: C6 z06/zr1

Post autor: majorski » 27 mar 2017, 11:14

Ustaw się z kimś kto ma zr1 i z06 na torze po prostu. Wtedy sobie porównasz ;)
Za mniejsza ilość kasy możesz sobie kupić caterhama, tam świetnie wychodzi h&t.

wojtasxx
Posty: 143
Rejestracja: 01 lis 2013, 17:47
Auto:: CORVETTE

Re: C6 z06/zr1

Post autor: wojtasxx » 27 mar 2017, 14:32

Autko nadaje się do wszystkiego :)

adamt5
Posty: 10
Rejestracja: 24 mar 2017, 22:29

Re: C6 z06/zr1

Post autor: adamt5 » 15 kwie 2017, 11:14

Tak się zastanawiam czy prócz dziewula ludzie biorą zr1 na tor. Wyprodukowano z tego co wiem 4600 sztuk wyjątkowego/unikatowego auta i tak to wygląda, że raczej jeżdżą po mieście w słoneczne dni niż dają do wiwatu porkom na torze.

Nie wiem czy to dobry wątek do poruszania tego tematu ale może ktoś mi doradzi. Wiem że zr1 różni się od Z06
1.zawieszenie
2.heble
3.silnik
4.podobno świetna kontrola trakcji

Podobno ls9 w zr1 to pancerna jednostka ale nie wiem jak z resztą podzespołów. Czy może koszty utrzymania tego są tak duże że nie ma sensu krańcowanie osiągów tego auta i lepiej zrobić sobie kilka modów w Z06 a ZR1 trzymać na dywanie w salonie i tylko napawać się jak ładnie wygląda :|

Wesołych Świąt ! :)

Awatar użytkownika
mario
Posty: 97
Rejestracja: 16 lis 2014, 08:30
Auto:: C6 ZR1
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Re: C6 z06/zr1

Post autor: mario » 15 kwie 2017, 19:56

Miałem 3 sztuki Z06 ,o dwóch lat mam ZR1-zawieszenie, trakcja, osiągi, hebel to są dwa całkiem różne auta nie ma co porównywać

Awatar użytkownika
Pafu
Z06 Addicted
Posty: 1884
Rejestracja: 05 lip 2012, 08:10
Auto:: C6 Z06 BLACK LSX
Kontakt:

Re: C6 z06/zr1

Post autor: Pafu » 15 kwie 2017, 22:33

C6 Z06 - lekkie mody i nic więcej nie potrzeba .

Polecam - auto które jak ktoś raz będzie miał to juz tylko o nim będzie myślał ...

Znam z autopsji - nic tak nie cieszy jak C6 Z06 ....

Awatar użytkownika
Lopez
Posty: 987
Rejestracja: 24 lis 2013, 15:57
Lokalizacja: Włocławek

Re: C6 z06/zr1

Post autor: Lopez » 16 kwie 2017, 12:11

To też zależy od ceny - u nas swego czasu można było kupić niezłą Z06 za 130-150 tys i wtedy można brać.
Przy aktualnych cenach z mobile.de czy autoscouta ja wolałbym osobiście dorzucić 50k i kupić ZR1, nawet uwzględniając samą przyszłą wartość kolekcjonerską.
LS9 jest bardziej wytrzymałym i podatnym na modyfikacje silnikiem niż LS7, to kolejna sprawa.

Awatar użytkownika
piotrs
Posty: 276
Rejestracja: 26 cze 2014, 10:13
Auto:: Z06 Black
Lokalizacja: Wrocław

Re: C6 z06/zr1

Post autor: piotrs » 16 kwie 2017, 22:25

A gdzie można tak tanio kupić zr1???

adamt5
Posty: 10
Rejestracja: 24 mar 2017, 22:29

Re: C6 z06/zr1

Post autor: adamt5 » 16 kwie 2017, 23:03

mario pisze:Miałem 3 sztuki Z06 ,o dwóch lat mam ZR1-zawieszenie, trakcja, osiągi, hebel to są dwa całkiem różne auta nie ma co porównywać
Jak wyglądają koszty utrzymania tego? No i czy wszystko można w razie coś dokupić np nowe czy w ogóle są części czy może część z Z06 pasuje? Z góry dzięki za info.

Awatar użytkownika
Patryk
Posty: 1431
Rejestracja: 14 sty 2013, 10:10

Re: C6 z06/zr1

Post autor: Patryk » 17 kwie 2017, 00:30

adamt5 pisze:
mario pisze:Miałem 3 sztuki Z06 ,o dwóch lat mam ZR1-zawieszenie, trakcja, osiągi, hebel to są dwa całkiem różne auta nie ma co porównywać
Jak wyglądają koszty utrzymania tego? No i czy wszystko można w razie coś dokupić np nowe czy w ogóle są części czy może część z Z06 pasuje? Z góry dzięki za info.
koszty eksploatacji podobne jak vety c5 paliwo olej , opony są droższe , hamulców nie dotykasz.
Na pierwszą vete bym celował w z06 , tańsza w zakupie też fajnie jeździ i wygląda tak samo szybko jak zr :) Łatwiej bedzie też ze znalezieniem auta bo zr jest mało na sprzedaż.

adamt5
Posty: 10
Rejestracja: 24 mar 2017, 22:29

Re: C6 z06/zr1

Post autor: adamt5 » 17 kwie 2017, 08:58

Patryk pisze:
adamt5 pisze:
mario pisze:Miałem 3 sztuki Z06 ,o dwóch lat mam ZR1-zawieszenie, trakcja, osiągi, hebel to są dwa całkiem różne auta nie ma co porównywać
Jak wyglądają koszty utrzymania tego? No i czy wszystko można w razie coś dokupić np nowe czy w ogóle są części czy może część z Z06 pasuje? Z góry dzięki za info.
koszty eksploatacji podobne jak vety c5 paliwo olej , opony są droższe , hamulców nie dotykasz.
Na pierwszą vete bym celował w z06 , tańsza w zakupie też fajnie jeździ i wygląda tak samo szybko jak zr :) Łatwiej bedzie też ze znalezieniem auta bo zr jest mało na sprzedaż.
to bardziej mi chodziło o jakieś koszty z którymi trzeba się liczyć poza olejem/benzyną/płynem do spryskiwaczy :)
Coś jak w GTR, padają skrzynie i to jest wtedy koszt z 50k na używanych częściach. Czy może w ZR1 coś notorycznie pada? resor karbonowy pęka alboco? Ktoś tu pisał że pompa paliwa jakaś droga jest..
Oczywiście zdaję sobie sprawę że to samochód i paść może wszystko :)

ODPOWIEDZ