Witam!

Tutaj się witamy :)
ODPOWIEDZ
PepeGru
Posty: 7
Rejestracja: 15 gru 2016, 11:14

Witam!

Post autor: PepeGru » 15 gru 2016, 12:08

Witam serdecznie wszystkich fanów Corvette.
Nadeszła wielopomna chwila... pora ziścić młodzieńcze marzenia... C3 Stingray
Ponieważ zapadła decyzja o zakupie C3 , najlepiej jeszcze przed dobrą zmianą podatków od 2017, proszę forumowiczów o pomoc.
Moja wiedza jest bardzo ogólna, a zakup C3 to nie wybór marktowego roweru.
Jestem po oględzinach C3 '78 w stanie naprawdę dobrym, w oryginale, Jest to model z silnikiem L42 (wersja kryzysowa)
Jednakże powstało wiele pytań ponieważ:
- Zakup auta to tylko początek - potem inwestycje. Czy ten model wart jest nakładów, które w rezultacie będą duże, i potem będzie żal,
że nie zainwestowałem w model z pionową szybą i innym silniku itd.....
- Czy macie jakieś sugestie co do wartych grzechu konkretnych roczników / modeli, na co zwrócić uwagę.
Przekierujcie mnie proszę na podobną tematykę, chętnie zasięgnę wiedzy.
Zapoznałem się z procedurą rejestracji (5 postów), jednakże będę wdzięczny za pomoc w temacie w możliwie szybki sposób.
Jeśli zajdzie potrzeba wypuszczę kilka spamów Witam:)

PS. pierwsza w życiu rejestracja na forum więc sprawa jest naprawdę poważna! :)
Pozdrawiam
Radek

Awatar użytkownika
cyvik
Posty: 386
Rejestracja: 25 sty 2014, 23:34
Lokalizacja: Racibórz

Re: Witam!

Post autor: cyvik » 15 gru 2016, 14:25

czesc.
jak zawsze kwestia ile chcesz wydać na zakup i na modyfikację. bo zawsze można do tego coś dołożyć i kupić lepszą/ starszą/ rzadszą/mocniejszą.
ja bym kupił c3 w kabrio z mysłowic za 180000 zł chyba gdybym mial pieniądze i chciał kupić c3

PepeGru
Posty: 7
Rejestracja: 15 gru 2016, 11:14

Re: Witam!

Post autor: PepeGru » 15 gru 2016, 15:04

Cześć,
C3 z Mysłowic to bezkompromisowy big-block. Poza zasięgiem, no chyba że lotto wjedzie:)
Masz rację z tym starszy / rzadszy itd.....
Myślę że jeśli baza będzie dobra - patrz zdrowa, to i tak warto.
Czy można "podkręcić" silnik L42 (5,7l, 180kM) na więcej bez dużych ingerencji?

PepeGru
Posty: 7
Rejestracja: 15 gru 2016, 11:14

Re: Witam!

Post autor: PepeGru » 15 gru 2016, 16:34

Przepraszam za błąd: model z silnikiem o oznaczeniu L48

Awatar użytkownika
aro
Posty: 1744
Rejestracja: 08 lis 2011, 19:01
Auto:: Vette '79
Lokalizacja: Ujazdów
Kontakt:

Re: Witam!

Post autor: aro » 15 gru 2016, 17:24

Witaj,
Wszystko zależy czego szukasz i ile chcesz wydać.
zapraszam obejrzeć moją ;)
The tendency is to push it as far as you can.
Vetta '79, cammed C4 LT1, anthracite wrapped, C5 front brakes.
C3 for sale :( --> KLIK!!!

PepeGru
Posty: 7
Rejestracja: 15 gru 2016, 11:14

Re: Witam!

Post autor: PepeGru » 16 gru 2016, 11:27

Witam Aro,
Po stopce wnioskuję że doinwestowałeś.
Szukam zdrowego egzemplarza jako bazy do renowacji / odświeżenia.
Z doświadczenia wiem że lepiej dołożyć i kopić zadbany egzemplarz, lekko odświeżyć, niż reanimować trupa.
Budżet zależny od stanu. Widełki przewidziane:)

Awatar użytkownika
WASyL
Mechanik/Admin
Posty: 2501
Rejestracja: 08 lis 2011, 19:34
Auto:: bmw
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Re: Witam!

Post autor: WASyL » 16 gru 2016, 12:33

Witaj,

L48 by wzmocnić to sporo nakładów finansowych bo wymaga to wymiany wałka rozrządu (przy okazji i rozrządu), głowic, kolektora dolotowego, gaźnika i filtra - seria pozostawia dużo do życzenia, wydech wraz z kolektorami także by wypadało choć C3 miało najlepsze seryjne kolektory choć też top performance nie jest - budżet na takie mody czyli robota, części, materiały i obróbka to lekką ręką 20k.

Co do budy to większość newralgicznych elementów ramy i klatki przestrzeni pasażerskiej ciężko sprawdzić bez rozbierania, doświadczony w tych wozach sprawdzi dużą część bo wie gdzie i jak zajrzeć.

Zegary i jakość plastików w tych wozach także nie należy do mocnych stron C3. Wersje z pionową szybą mają zazwyczaj wycieraczki chowane w podszybiu - ten system jest awaryjny i drogi w naprawach. Uszczelki szczególnie w cabrio to udręka a oryginały kosztują majątek.

100% C3 które się u mnie serwisują jak zajebiste by nie były i tak wymagały robienia nagrzewnicy bo cieknie, kompletu łożysk przód i tył, większość gum zawieszenia i na koniec prawidłowego ustawienia geometrii i zbieżności. Te naprawy łożysk i zawiasu tez do najtańszych nie należą. Lubia też ciec układy wspomagania czyli tłok + układ sterujący wspomaganie, drogie w naprawie nie jest ale należy mieć to na uwadze.

Jak bym źle tego całego wozu nie przedstawił to i tak gorąco namawiam do zakupu bo wóz daje mnóstwo frajdy i szybko człowiek się w tym [biiip] i nie chce rozstawać.

pzdr

PepeGru
Posty: 7
Rejestracja: 15 gru 2016, 11:14

Re: Witam!

Post autor: PepeGru » 16 gru 2016, 13:51

Witam WASyL,
Konkret! :)
Paradoksalnie 3 dni temu jechałem kupić MB 107 SL 560 (idzie w cenę i w miarę fajny itd... typowy rozum :) stan dobry, silnik ok.
Generalnie emocje odnośnie MB opisać można co najwyżej fajnie:)
Ale tego dnia miałem okazje zobaczyć także właśnie C3 w kolekcji u właściciela MB.
Wsiadłem - mieszczę się (190cm wzrostu) jest si!
Poprosiłem o odpalenie auta i wtedy się zaczęło ...... o k....wa, o k...wa, bez końca !!!!! a jak podgazował o ja pier........!!!!
Nie nie, nie żadne MB 107, tylko Vetta!!!!
Serce rozum zwyciężyło :) endorfiny i adrenalina 1000%, a nie żadne co najwyżej fajnie jak w MB.

No i dla tego na forum się znalazłem.
Odnosząc się do Twojego ostatniego zdania - chyba wiem o czym napisałeś i się z tym w 100% zgadzam.
Mam nadzieję sie dogadać z włascicielem C3 i może spotkać sie z Wami na zlocie.
pozdrawiam
R

Awatar użytkownika
aro
Posty: 1744
Rejestracja: 08 lis 2011, 19:01
Auto:: Vette '79
Lokalizacja: Ujazdów
Kontakt:

Re: Witam!

Post autor: aro » 16 gru 2016, 15:04

ale w mojej jest co robić, więc nudzić się nie będziesz
po prostu tjuning silnika Ci odchodzi, bo teoretycznie z 320 powinno wypluć
właśnie Wasyl gdzie mój wykres?

napisz jaki masz budżet to będzie wiadomo czy jest sens szukać jakiegoś trupa :mrgreen:
The tendency is to push it as far as you can.
Vetta '79, cammed C4 LT1, anthracite wrapped, C5 front brakes.
C3 for sale :( --> KLIK!!!

Seba
Posty: 826
Rejestracja: 11 lis 2015, 16:44

Re: Witam!

Post autor: Seba » 17 gru 2016, 07:04

Jest wiele aut na rynkiu. Pieknych, badz mniej ale każda to kot w worku.. mozesz dać ponad 100 tys za auto a i tak będzie silnik do remontu Bo w usa składany przez murzyna...

Tak wiec witamy na forum

Plusy auta to takie ze jak dobry kolor lakieru to nikt nie przejdzie obojetny...
Daj na pw maila bo mam namiar na dwie sztuki które plyna do pl ;) ale nie bd nigdzie ogloszone

PepeGru
Posty: 7
Rejestracja: 15 gru 2016, 11:14

Re: Witam!

Post autor: PepeGru » 17 gru 2016, 23:17

Tak jak napisałeś GM fun. Zawsze cos będzie do roboty. Ale teraz kupujesz nowe auto i zaraz po gwarancji się rozleci raptem kilkuletnie auto.
Wiem ze jak wejde do garażu i będzie stała C3 to od razu humor będę miał lepszy. Zawsze przy browarku będzie można coś drobnego podlubac :)
Musowo założę 4w1 pod progami :)

Awatar użytkownika
cyvik
Posty: 386
Rejestracja: 25 sty 2014, 23:34
Lokalizacja: Racibórz

Re: Witam!

Post autor: cyvik » 17 gru 2016, 23:45

Musowo założę 4w1 pod progami :)[/quote]

w c3 wygląda to idealnie.

Awatar użytkownika
Wojtek69
Posty: 426
Rejestracja: 31 paź 2016, 09:33
Auto:: Corvette C 4, Cadillac STS,Dodge Caravan
Lokalizacja: lubuskie

Re: Witam!

Post autor: Wojtek69 » 18 gru 2016, 12:44

C3 do 1972r. Proponuję szukać !

PepeGru
Posty: 7
Rejestracja: 15 gru 2016, 11:14

Re: Witam!

Post autor: PepeGru » 20 gru 2016, 22:42

Następna będzie do 1972 na big-block'u. :)

Awatar użytkownika
Wojtek69
Posty: 426
Rejestracja: 31 paź 2016, 09:33
Auto:: Corvette C 4, Cadillac STS,Dodge Caravan
Lokalizacja: lubuskie

Re: Witam!

Post autor: Wojtek69 » 22 gru 2016, 22:01

Wow ! To jest też mój cel !

ODPOWIEDZ